May 1, 2008

Seks, Penawar Segala Penyakit part 2

Selain suami yang banyak memainkan peranan untuk membangkitkan gairah, isteri pun juga harus turut berperan dalam menentukan kebahagian sebuah rumah tangga. Bukan saja harus bijak mengurus rumah dan mendidik anak, isteri juga perlu bijak memikat suami melalui hubungan seksual dengan berbagai rangsangan-rangsangan yang mampu membangkitkan gairah dan memberikan kepuasan seksual kepada suami.

"Hubungan seks adalah kepuasan yang cukup unik bagi setiap pasangan suami isteri. Faraj dan zakar adalah bagian organ manusia yang mudah sensitif dan mudah terangsang. Namun jika gagal, seks akan menjadi hampa dan pasti ada yang kecewa dengan hal itu. Malahan bisa saja menyakitkan perempuan serta menghantui perasaan kedua pasangan untuk mengulanginya," katanya lagi. Norhisham juga berpendapat seks bukanlah sesuatu yang menyakitkan jika suami dan isteri tahu peranan masing-masing dalam melakukan hubungan seks.

Tubuh sehat dengan seks.
Menurut Dr Norhisham, dengan melakukan seks dan ketika mencapai kenikmatan yang diingini oleh pasangan, itu adalah satu cara untuk melahirkan tubuh yang sehat. "Dalam badan kita terdapat bermacam 'racun' yang tidak diperlukan oleh badan. Justru itu apabila melakukan seks baik perempuan atau lelaki akan menggunakan segala tenaga dalam badan ketika ingin mencapai klimaks. Jadi tenaga yang 'dibuang' itu secara tidak langsung telah membuang segala bahan dalam badan yang tidak diperlukan. Oleh karena itu selepas melakukan hubungan seks, kita akan mendapati sakit kepala, rasa tidak puas hati atau tekanan tidak ada lagi. Dan, keadaan ini akan tambah berkesan dan lebih baik jika keduanya melakukan dengan rasa penuh kasih sayang. Bukannya dalam keadaan terpaksa atau dipaksa," tegas Dr Norhisham yang percaya kesehatan seseorang bisa dinilai dari hubungan seksual yang dilakukan seseorang. (yz)

Berapa kali anda berhubungan intim selama seminggu?