May 1, 2008

Seks, Penawar Segala Penyakit part 1

Perasaan kasih sayang adalah satu anugerah Tuhan yang tidak ternilai. Salah satu faktor utama yang menyuburkan kasih sayang adalah melalui hubungan seksual pasangan suami isteri. Hubungan seksual suami isteri yang disertai dengan perasaan kasih sayang juga merupakan sebuah perawatan yang ada dalam diri untuk kesehatan fisik, mental, emosi dan spiritual, demikian menurut Dr Norhisham Wahab pakar pengamal perobatan 'Gelombang dan Warna' (Colour Vibration Therapy).

Kepuasan seks yang dinikmati oleh setiap pasangan ternyata mempunyai satu keajaiban dalam diri seseorang. Ia mampu menghindari seseorang dari masalah tekanan seperti sakit kepala, marah dan malah akan memberikan keceriaan pada penampilan serta rahasia awet muda. Ketidakpuasan dalam hubungan seksual mendatangkan berbagai masalah kesehatan seperti tekanan perasaan, kemurungan, kedinginan, sukar tidur, mudah marah, migraine, kelesuan, tidak mood dan secara tidak langsung memberi kesan negatif terhadap kasih sayang serta kebahagiaan sebuah rumahtangga.

Dari sudut psikologi, anak yang lahir hasil hubungan suami isteri yang tidak disertai perasaan kasih sayang akan mewarisi nilai-nilai negatif, seperti tidak menghormati dan mengasihi orangtuanya. Justru itu, hubungan seksual antara suami isteri jangan dianggap mudah atau dilakukan karena terpaksa disebabkan beban tanggungjawab sebagai seorang suami atau isteri saja. "Jika seseorang mempunyai masalah, buatlah diri anda untuk menerima kenikmatan hubungan seks dengan tahap maksimal. Karena melalui hubungan seks anda akan menikmati kebahagian rumah tangga yang sebenarnya," imbuh Dr Norhisham. (yz)

Berapa kali anda berhubungan intim selama seminggu?